Hotstone massage

Het therapeutische effect van de warme stenen is al duizenden jaren bekend.

Deze massagevorm is afkomstig van de indianen en wordt gegeven met Basaltstenen.

Basalt is een dicht vulkanisch gesteente hetgeen door de jaren/eeuwen heen glad gepolijst werd door invloed van water en zand. De stenen herbergen energierijke mineralen zoals magnesium, ijzer en calcium. Ons lichaam heeft deze eigenschappen  nodig voor een goede stofwisseling.

Hotstone is daardoor een krachtige diepe warmte massage voor het lichaam.

De afgeronde basalt stenen worden verwarmd naar een temperatuur tot 45 graden.

De stenen hebben als eigenschap dat ze warmte zeer goed kunnen opslaan, vasthouden en geleidelijk weer afgeven. Deze warmte wordt op een natuurlijke manier aan het lichaam afgegeven waardoor het een gunstige uitwerking heeft bij chronische pijnen in nek en rug. Bovendien zorgt de warmte ervoor dat gespannen spieren door stress weer los komen waardoor de pijn en kramp zal worden weggenomen.

De combinatie van warmte en beweging maakt deze massage effectiever omdat men op deze manier dieper in het spierweefsel kan door dringen. Deze massage techniek verlicht spanningen, stimuleert de orgaanfuncties en stofwisseling. Het energieveld wordt opgeladen omdat de mix van warmte en aroma's stimulerend werken. Dit zorgt voor diepe relaxatie.

Na iedere behandeling worden de stenen grondig gereinigd met een antibacterieel schoonmaakmiddel. Daarna worden de stenen in de heater met zeezout teruggelegd. Zeezout is reinigend en wordt gebruikt als bescherming tegen negatieve energie.

Om weer energetisch op te laden worden de stenen bij volle maan een nacht buiten gelegd.

Hotstonemassage heeft een ontgiftende, afvoerende en ontspannende werking. Het is een speciale ervaring waaruit u vele dagen later nog energie put, ook als u geen klachten heeft.

Voordelen van een Hot Stone behandeling:

- Stimuleert de bloedsomloop en lymfevaten (ideaal bij slechte doorbloeding)

- Snellere en efficiëntere afvoer afvalstoffen

- Helpt ontgiften van de nieren en lever (Detoxen)

- Spierblokkades en verhardingen in de spieren worden tegengegaan

- Spijsverteringsproblemen

- Fibromyalgie

- Stress- vermoeidheid- spanningen- blokkade's

- Darmproblemen

- Hoofdpijn

- Reuma en artrose (niet bij ontstekingen)

- Natuurlijk ook voor mensen die gewoon lekker willen genieten van de weldaad hetgeen hotstone massage biedt.

Niet geschikt bij:

- Te hoge of te lage bloeddruk

- Hartklachten of vaatziekten

- Ontstekingen

- Diabetes

- Spataderen

- Een erg gevoelige huid of bij psoriasis

- Zwangere vrouwen