Oorkaarstherapie

*Op de dag van de behandeling wordt aangeraden geen alcohol te gebruiken.

Oorkaarsen zijn al eeuwen oud! Traditioneel wordt de oorkaars gebruikt om de geest te zuiveren en de negatieve energieën te verdrijven.

Oorkaars-therapie berust op warmtewerking, waardoor de pijn kan worden verzacht het lichaam ontspant en de doorbloeding wordt gestimuleerd. Comfortabel en eenvoudig in gebruik.

Tegenwoordig worden oorkaarsen bij uiteenlopende klachten gebruikt:

Men kan hierbij denken aan:

-       Betere neusademhaling

-       Stress en spanning

-       Slapeloosheid

-       Oorhygiëne en gehoorstimulatie

-       Losmaken en verwijderen van oorsmeer (pijnloos alternatief voor doorspuiten)

-       Irritatie van het oor en bijholten

-       Sinusitis (bijholteontsteking)

-       Neus en keelirritaties bij verkoudheid

-       Hoofdpijn en migraine

-       Beginnende verkoudheid en griep

-       Keelpijn

-       Oorpijn, oordruk en oorsuizing

-       Oorpijn bij vliegreizen (zowel preventief als nadien)

Geen oorkaarsbehandeling bij:

-       Geperforeerd trommelvlies

-       Operatie aan trommelvlies

-       Buisjes of korten dan 2 maanden ervoor verwijderd

-       Acute oorontsteking

-       Geïmplanteerde gehoorbeentjes

-       Eczeem of schimmelinfectie

-       Epileptische patiënten

-       Personen die allergie hebben voor oliën en/of parfurms

-       Zwangerschap

Behandeling: Oorkaarsen zijn hol. Deze holle kaars wordt in het oor geplaatst en aangestoken. Daardoor komt er warmte in de gehoorgang. De combinatie van een lichte onderdruk (schouweffect) in de oorkaars en een trilling van de stijgende lucht (door de natuurlijke beweging van de vlam) geven een lichte massage aan het trommelvlies en de gehoorgangen. Hierdoor wordt het trommelvlies licht gemasseerd, de doorbloeding gestimuleerd en geeft het een direct effect op de drukregeling in het middenoor. De verbranding zorgt voor een zacht ruisend geluid. Dit geluid in combinatie met de weldadige warmte van de kaars zorgt voor een ontspannend gevoel. De aangename warmte zorgt ervoor dat de acupunctuurpunten in het oor worden gestimuleerd.

De aangename warmte stimuleert bovendien de doorbloeding en de lymfestroom in de oren, de keel, de neus en de bijholten.

De damp van de verbrande kruiden trekt door het trommelvlies en bereikt het middenoor, het evenwichtsorgaan, het slakkenhuis en het orgaan van Corti (via de buis van Eustachius) vindt er een verdere werking plaats op mond-keel-neus en bijholten.

Voordat de oorkaars in het oor geplaatst wordt, worden eerst beide oren gemasseerd. Er wordt begonnen met het stimuleren van de lymfe in de hals en langs de oren.

Op en rondom de oorschelp liggen reflexzones en acupunctuurpunten deze worden gestimuleerd door de massage.

De circulatie van energie, bloed-, en lymfe zal in het gehele organisme verbeteren.

De massage maakt het gebied rondom de oren ontvankelijk en bevordert de werking van de oorkaars.

Om een evenwichtig resultaat te bereiken, worden oorkaarsen altijd op beide oren toegepast. Eén oorkaars brandt ongeveer 15 minuten.

Nadat beide oren behandeld zijn krijgt u even tijd om bij te komen van deze weldaad. Onder een dekentje en rustgevende ontspanningsmuziek kunt u nog 15 minuten nagenieten van deze behandeling. Daarna krijgt u een glas water en wordt geadviseerd voldoende water te drinken die dag, zodat de afvalstoffen kunnen worden afgevoerd.

Ingrediënten:

Oorkaarsen bestaan uit 100% natuurlijke grondstoffen en worden gemaakt volgens een geheim, origineel, oud, indiaans recept. Ze worden nog steeds met de hand gemaakt. Voor het bereiden van de oorkaars wordt natuurzuiver katoen gedrenkt in zuivere bijenwas, dat vermengd is met (verpulverde) geneeskrachtige kruiden. Dit kruidenmengsel bevat bestanddelen als: honingextract, etherisch extract van salie, hertshooi (st. janskruid) en kamille.

De behandeling duurt ongeveer 60 minuten en kost € 35,00

Voor kinderen tot 14 jaar € 22,50

Op de dag van de behandeling wordt aangeraden geen alcohol te gebruiken.